Ad Code

Responsive Advertisement

Ticker

6/recent/ticker-posts

My 1st step to Betta Fish World

Ikan laga.Satu name yang sinonim dengan ikan yang pantang nampak ikan yang same jenis.Asal nampak je nak gaduh,asal nampak je nak gaduh(jantan dengan jantan je la).Ramai yang x tahu betapa bernilai nye ikan nih kalu kite hargai.Sekarang nih minat aku kat ikan nih dah makin bertambah.Baru semalam aku dapat 4 ekor ikan laga percuma dari member rapat aku ,Audi.
1 betina 3 ekor jantan.Semangat jugak la nak bela.Dulu just bela untuk lawan dengan member.Nak tgk ikan sape lagi hebat.Sekarang,aku berminat nak ternak pulak ikan nih.Kire nak bela dari yang 1st aku dapat nih,sampai bertelur-melur nanti.Semangat gile nih.ikan laga nih pecah dua jenis rupenye,satu yang jenis liar,satu lagi jenis hiasan.Macam dalam hiasan macam jenis betta fish nih,contoh macam :

  • crown tail plakat/CTPK :


















  • Copper Purple Color



















yang dua atas nih antara rutasan atau mungkin jutaan jenis ikan laga hiasan.Mmg lawa-lawa.Itu yang banyak menarik minat aku tuh.Kat negara kite mungkin ikan laga jenis hiasan nih tidak beigtu mendapat tmpt di hati kebanyakan masyarakat kite,tapi semakin hari semakin ramai orang mempunyai minat untuk nela ikan laga jenis hiasan nih.

Xpecaya?Tgk www.bettasocietymalaysia.com.my.


Ok yang lain-lain akan aku sambung lagi t,aku dah ngantuk.X tido dari semalam.haha.okeyh,Wasalam

Post a Comment

0 Comments

Ad Code

Responsive Advertisement